سهام ارزان ،فرصتی برای سرمایه گذاران در ماه رمضان
نوشته شده توسط : iyem

به گزارش روز یكشنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) ، اداره آمار و اطلاعات معاونت بازار شركت بورس اوراق بهادار تهران، آخرین گزارش نسبت قیمت به درآمد (P/E) شركت های بورسی را منتشر كرد كه آمارها حاكی از كاهش این نسبت است.

این متغیر مهم بورسی كه تاثیر بسزایی در تصمیم گیری سرمایه گذاران دارد، پایان تیرماه سال گذشته 7.32 مرتبه بود كه با 2.3 مرتبه كاهش به 5.2 مرتبه رسیده كه این امر نشان از ادامه روند كاهش قیمت سهام شركت های بورسی دارد تا سرمایه گذاران در ماه مبارك رمضان بتوانند با قیمت های پایین تری سهام شركت ها را خریداری كنند.

بر اساس این گزارش، بررسی متوسط نسبت قیمت به درآمد (P/E) صنایع بورسی نشان می دهد از بین 36 صنعت حاضر در بورس اوراق بهادار تهران ، 11 صنعت متوسط قیمت به درآمدی كمتر از 5 مرتبه دارند درحالیكه این نسبت برای 5 صنعت، بیش از 10 مرتبه است.

متوسط نسبت قیمت به درآمد صنعت دباغی چرم با یك شركت، 414 مرتبه است. به جز این صنعت كه P/E منطقی دارد ، صنعت پیمانكاری صنعتی با دارا بودن یك شركت (صدرا) با پیش بینی سود 53 ریال، نسبت قیمت به درآمدی بالغ بر 29 مرتبه دارد.

**11 صنعت با متوسط P/E كمتر از5 مرتبه

كمترین P/E بازار متعلق به تنها شركت حاضر در صنعت سایر واسطه گری های مالی با 2.97 مرتبه است كه خودرو و ساخت قطعات با 3.18 مرتبه و انتشار و چاپ و تكثیر با 3.41 مرتبه در رتبه های دوم و سوم قرار دارند.

همچنین گروه ساخت رادیو، تلویزیون و دستگاه ها و وسایل ارتباطی با 3.59 مرتبه، استخراج نفت، گاز و خدمات جنبی جز اكتشاف با 3.60 مرتبه، شركت های چند رشته ای صنعتی با 3.95 مرتبه، محصولات شیمیایی با 4.30 مرتبه، بانك ها با 4.34 مرتبه، خدمات فنی و مهندسی با 4.41 مرتبه، محصولات كاغذی با 4.60 مرتبه و سیمان، آهك و گچ با 4.69 مرتبه در رتبه های بعدی جای دارند.

اقتصام** 9141 **1561





:: برچسب‌ها: زمستان ,
:: بازدید از این مطلب : 187
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 مرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: