نوشته شده توسط : iyem

به گزارش ایرنا ایان مارتین نمانیده ویژه سازمان ملل در امور لیبی و رئیس گروه پشتیبانی از آن كشور با تاكید بر روح دموكراسی خواهی مردم و برگزار كنندگان انتخابات مجلس، لیبی در مسیر رسیدن به اهداف دموكراتیك خود گام بر می دارد.

وی كه در نشست امروز شورای امنیت سخن می گفت، افزود : مردم لیبی پس از سال ها استبداد با شهامت به پای صندوق های رای رفتند تا رهبران خود را انتخاب كنند.

نمانیده ویژه سازمان ملل در امور لیبی این انتخابات را گام نخست به سوی تحول آرام و دموكراتیك در سوریه توصیف كرد و تاكید كرد نباید چالش های پیش روی این كشور را دست كم گرفت.

ایان مارتین امنیت و عدالت را اساسی ترین چالش پیش روی لیبی دانست و گفت مردم لیبی در درجه نخست خواهان حاكمیت قانون و خلاصی از گروه های مسلح هستند تا حكومت به جنایات به طور عادلانه رسیدگی كند و تنها دولت مركزی دست به بازداشت و زندانی كردن مظنونان بزند.

وی افزود : برقراری امنیت اقتصادی، ایجاد شغل و مبارزه با فساد از چالش های پیش روی حكومت آینده لیبی خواهد بود.

انتخابات مجلس لیبی روز یكشنبه گذشته در سرسر آن كشور برگزار شد.

این نخستین انتخابات لیبی از سال 1964 تاكنون بوده است.

این انتخابات در 27 منطقه برگزار شده و مشاركت در آن گسترده بود بطوریكه بیش از 60 درصد واجدین شرایط به پای صندوق های رای رفتند.

در جریان برگزاری این انتخابات برخی گروه های مسلح كه متشكل از انقلابیون پیشین هستند دست به اعتراض زده و روند رای گیری در برخی مناطق را مختل كردند.

مساله فعالیت گروه های شبه نظامی و عدم فرمانبری آن ها از حكومت مركزی لیبی تبدیل به یكی از بزرگترین نگرانی ها در قبال آینده این كشور شده است.

ماه گذشته، عفو بین الملل با انتشار گزارشی از بازداشت های خودسرانه و اعمال گسترده شكنجه توسط شبه نظامیان به شدت انتقاد كرده و آن را بزرگترین تهدید برای حقوق بشر در لیبی اعلام كرد.

بنا به آمار های ارائه شده توسط ناوی پیلای، كمیسر حقوق بشر سازمان ملل، بیش از هشت هزار و 500 بازداشتی كه عمده آن ها متهم به وفاداری به رژیم معمر قدافی هستند، در زندان های شبه نظامیان لیبیایی به سر می برند. تعداد این بازداشتگاه ها و زندان ها حدود 60 مركز تخمین زده می شود. هیچ یك از این بازداشتگاه ها زیر نظر دولت مركزی لیبی قرار نداشته و بسیاری از فرماندهان شبه نظامیان حاضر به رسمیت شناختن دولت مركزی نیستند.

اروپام 1908





:: برچسب‌ها: کالیفرنیا , ساحل ,
:: بازدید از این مطلب : 242
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 30 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: