درخواست كارشناس خبره ورزش از كمیته ملی المپیك در موضوع قایقرانی
نوشته شده توسط : iyem

ناصر طالبی روز پنجشنبه به ایرنا افزود : كمیته ملی المپیك ایران از بیت المال بودجه دریافت می كند و دراین شرایط كه افرادی تلاش دارند، ورزش كشورمان را به زیر سوال برده ودر شرایط دشواری قرار دهند، باید به دفاع از آن برخاسته و از منافع ملی در قبال این هجمه شدید دفاع كند.

وی گفت: باید پرسید كه چرا نامه های رییس فدراسیون بین المللی آبهای آرام در رشته كانو فقط به رییس بركنار شده و مسوول سابق روابط بین الملل این فدراسیون ارسال می شود و سپس از رسانه ها سر در می آورد؟.

طالبی با اشاره به تاثیرات بسیار منفی این خبرها بر روی قایقرانان اعزامی به المپیك افزود : در چند روز گذشته روادید قایقرانان المپیكی رویینگ كشورمان جهت حضور در پرتغال صادر شده و همچنین دعوتنامه هایی از بلاروس و اسپانیا دریافت كرده اند.

وی باطرح این سوال كه چرا برغم ادعای برخی ها مبنی بر تعلیق فدراسیون قایقرانی ایران دریك ماه گذشته وسیاه نمایی علیه این فدراسیون هفت دعوتنامه به كشورهای آلمان، لهستان ، مجارستان و روسیه دریافت كرده ایم؟، گفت: البته شركت در این مسابقات را مربیان به دلیل نزدیكی به المپیك مناسب تشخیص ندادند.

طالبی گفت:چرا رییس فدراسیون بین المللی كانو به خوداجازه می دهد كه درنامه هایش به مسوولان ورزش كشوروكمیته ملی المپیك زمانی برای برگزاری مجمع و انتخاب ریاست فدراسیون قایقرانی مشخص كند ومسوولان كمیته ملی المپیك به عنوان نهاد ورزشی مرتبط كشورمان با نهادهای بین المللی در این باره سكوت می كند.

این كارشناس، این اقدام فدراسیون بین المللی كانو را دخالت در امور ورزش ایران دانست و گفت : فدراسیون های بین المللی كارشان جنبه نظارتی دارد و نباید در امور داخلی فدراسیون های كشورها دخالت كنند.

رئیس فدراسیون بین المللی كانو روزچهارشنبه گذشته با ارسال نامه ای به وزیر ورزش ایران اعلام كرد كه ورزشكاران ایران تنها با تایید رییس بركنار شده فدراسیون قایقرانی مجاز به شركت در المپیك لندن هستند.

درسراسراین نامه، فدراسیون بین المللی كانو تاكید دارد كه رئیس فدارسیون قایقرانی ایران از نظر آنها همچنان رییس بركنار شده است واین فدراسیون در صورتی می تواند فعالیت های خود را ادامه دهد كه زیر نظر وی باشد.

به این ترتیب آرزو حكیمی و احمدرضا طالبیان ، دوقایقرانی كه سهمیه كانوی المپیك راگرفته اند، نیاز به تایید رئیس بركنار شده فدراسیون قایقرانی برای حضور در این بازی ها دارند.

وزارت ورزش و جوانان ایران دیروز اعلام كرد كه با جدیت این موضوع را پیگیری می‌كند و به این تصمیم فدراسیون بین المللی كانو اعتراض دارد.

رئیس سابق فدراسیون قایقرانی، تا سال 88 معاون فنی عمرانی شهرداری تهران بود. او از سال 83 تا قبل از بركناری در خرداد91 ، نماینده قایقرانی ایران در مجامع بین المللی بود.

وی پیش از استعفاء ازمعاونت فنی و عمرانی شهرداری درسال 88، یكی از مدیران دو شغله بود.

به نظر می رسد كه ارتباطات نزدیك وی با فدراسیون بین المللی قایقرانی یكی از دلایلی است كه این نهاد بین المللی به این تغییر حساس شده است.

وی گفته بود:' من آدم گمنامی نیستم. مسئولان فدراسیون بین المللی من را می‌ شناسند و در جریان كارهایم هستند.جدای ازاین موضوع، ماعلاوه برهمكار، دوست قدیمی هم هستیم،مسئولان فدراسیون بین المللی نگران دوست قدیمی‌شان هستند'

ورزشی ** 1587 **1590





:: برچسب‌ها: عکس , انگلستان ,
:: بازدید از این مطلب : 251
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 9 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: