استقبال گسترده مخاطبان روس از فیلم ایرانی 'روییدن در باد'
نوشته شده توسط : iyem

به گزارش ایرنا، فیلم قنبری در قالب سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی سینمایی مسكو روز چهارشنبه در سینمای مجلل 'خودوژستوینی' پایتخت روسیه به نمایش درآمد و استقبال گسترده مخاطبان روس از این اثر بار دیگر جهان شمولی و ماندگاری سینمای ایران را به تصویر كشید.

تماشاگران روس پس از اكران این فیلم، قنبری كارگردان فیلم را احاطه كرده و از او سووال هایی در خصوص فلسفه ساخت این اثر شیرین و واقعگرا می كردند.

فیلم 'روییدن در باد' داستان زندگی دشوار نوجوانی به نام 'اصلان' است كه همراه با خانواده كوچ نشین خود در دامنه كوه‌های سبلان در اردبیل طعم تلخ زندگی را تجربه می كند.

قنبری، كارگردان فیلم پیش از نمایش اثرش خطاب به روزنامه نگاران حاضر در محل گفت: زمانی شش ماه زندگی عشایری و كوچ نشینی را تجربه كردم و با توجه به تجربه این نوع از زندگی، ترسیم احساسات 'اصلان ' شخصیت اصلی فیلم به هیچ وجه برایم دشوار نبود.

وی افزود: ما در مدت 8 ماه این فیلم را ساختیم و برای تصویربرداری صحنه های فیلم چند بار به نواحی قبایلی و كوچ نشین رفتیم تا بتوانیم حال و هوای واقعی زندگی كوچ نشینی را در اثر خود بگنجانیم.

كارگردان فیلم 'روییدن در باد' با اشاره به اینكه صحنه های فیلم در دامنه های زیبای قلل سر به فلك كشیده 'سبلان' فیلمبرداری شده اند، ادامه داد: هشت میلیون نفر از جمعیت 75 میلیونی ایران را كوچ نشینان و عشایر شریف تشكیل می دهند كه مسایل و مشكلاتشان برای جامعه ایرانی بسیار حایز اهمیت است.

وی اظهار داشت: بدیهی است كه ما نیز به عنوان عضوی از جامعه ایرانی از مسایل و مشكلات كوچ نشنیان عزیز آگاهی داریم و می دانیم كه آنها به دلیل نوع زندگی خاص شان وقتی گذرشان به شهر می افتد احساس بیگانگی و ناراحتی می كنند و حتی ممكن است از رفتار خود انتقاد كنند و ما سعی كردیم با به تصویر كشیدن این مسایل به آنها كمكی كرده باشیم.

وی در خصوص سابقه فعالیت های سینمایی اش گفت: من قبلا علاقه ای به فیلمبرداری نداشتم و می خواستم فیلمنامه نویس شوم، اما فیلمنامه نخست ام موفق نبود و در دومین تجربه فیلمنامه نویسی ام كه همراه با كامیابی بود به طور جدی وارد عالم سینما شدم.

قنبری ادامه داد: بدون شك در این مسیر ادبیات كلاسیك ایرانی و خواندن آثار بزرگان جهان ادبیات مانند لئون تولستوی، آنتوان چخوف و ماكسیم گوركی در بالندگی حس هنری و ادبی ام تاثیرگذار بودند، ضمن اینكه آشنایی با ادبیات فرانسه و انگلیس نیز تاثیرات خاص خود را داشت.

در بخش مسابقه سی و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم مسكو كه از 21 تا 30 ام ماه جاری میلادی در حال برگزاری است، 17 عنوان فیلم برای كسب تندیس طلایی 'گئورگی مقدس' با هم رقابت می‌كنند و علاوه بر این جایزه هیات داوری به بهترین فیلم، كارگردان، هنرپیشه مرد و بازیگر زن نیز اعطا می شود.

جشنواره بین المللی فیلم مسكو از رویدادهای مهم سینمای جهان محسوب می شود و سینمای ایران تاكنون حضور موفقی در این جشنواره داشته است. به طوری كه در سال 2005 فرید فرخ نژاد بازیگر مرد ایرانی جایزه بهترین بازیگر مرد را به خاطر بازی در فیلم 'طبل بزرگ زیر پای چپ' به كارگردانی 'كاظم معصومی' و در سال 2008 نیز رضا میركریمی كارگردان 'به همین سادگی' تندیس طلایی 'گئورگی مقدس' را از آن خود كردند.

جشنواره بین‌المللی فیلم مسكو همطراز فستیوال های معتبر كن، ونیز و برلین است. این جشنواره نخستین بار در سال 1935 میلادی برگزار شد و پس از چند سال وقفه بار دیگر فعالیت خود را از سال 1959 به صورت منظم از سرگرفت.

اروپام/2240**518**1597





:: برچسب‌ها: معماری , تایلند ,
:: بازدید از این مطلب : 275
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 8 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: