ایران در نشست مسكو خواستار اصلاح دیدگاه غرب درباره مدیریت جهان است
نوشته شده توسط : iyem

'عوض حیدرپور' روز دوشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: 'مدیریت جهان'، 'مدیریت منطقه'، 'عدم دخالت در امور داخلی كشورهای مسلمان'، 'اصلاح مبانی و مواضع اقتصادی غرب' و' دست برداشتن از برخوردهای دوگانه در مسایل مختلف بین المللی' از مهمترین مباحث مذاكرات نمایندگان ایران با گروه 1+5 در مسكو است.

وی اظهارداشت: مدیریت جهان كه به نام شورای امنیت دنبال می شود نیازمند اصلاحاتی است كه در این نشست مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

عضو كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی همچنین اظهارداشت: اصلاح برخوردهای دوگانه غرب با موضوعات مختلف جهان نیز جزو درخواستهای گروه مذاكره كننده ایران با 1+5 است.

نماینده مردم شهرضا به موضوع مدیریت منطقه هم اشاره كرد و گفت: كشورهای غربی و استكبار باید دست از سر كشورهای مسلمان منطقه بردارند.

حیدرپور تاكید كرد:اصلاح مبانی و مواضع اقتصادی دنیا نیز از جمله موضوعات ایران در نشست مسكو است.

نماینده مردم شهرضا در مجلس با بیان اینكه غربی ها باید دستیابی ایران به انرژی صلح آمیز هسته ای را بپذیرند، تاكید كرد: از دیگر درخواست های تهران، پذیرش قدرتمند بودن ایران در سطح جهان است.

وی با اشاره به اینكه ایران ام القرای جهان اسلام است، خاطرنشان كرد: پیگیری سرنوشت مسلمانان بویژه شیعیان مظلوم بحرین و عربستان از دیگر موضوعات مرتبط با این مذاكرات است.

عضو كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به بومی بودن انرژی صلح آمیز هسته ای ایران اشاره كرد و گفت: جمهوری اسلامی در مذاكره با گروه 1+5 هیچ پیش شرطی را قبول نمی كند.

وی اظهارداشت: دو موضوع اساسی 'انرژی صلح آمیز هسته ای بومی' و 'به رسمیت شناختن آن' توسط سازمان های بین المللی از جمله مسایل ایران در مذاكره با گروه 1+5 است.

وی با بیان اینكه ایران بر اساس كنوانسیون ان پی تی نیازمندی هایی در زمینه تولید انرژی صلح آمیز هسته ای داشت كه می بایست از سوی كشورهای غربی تامین می شد، گفت: با همكاری نكردن آنها، ایران توانست میله ها، پلاك، صفحه سوخت و دستگاه های مورد نیاز را توسط دانشمندان جوان هسته ای خود در داخل كشور بسازد.

وی افزود: مصارف انرژی صلح آمیز هسته ای ایران در تولید برق، امور پزشكی، تولید رادیو داروها، كشاورزی و تحقیق و پژوهش است.

ت/8114/1011 / 1449





:: برچسب‌ها: ماکرو , پاییز , کلیسا ,
:: بازدید از این مطلب : 413
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: