سقف تولید 30 میلیون بشكه در روز؛ انتخاب دبیركل جدید در اجلاس بعدی
نوشته شده توسط : iyem

وزیر نفت ایران كه شامگاه پنجشنبه در پایان اجلاس اوپك با خبرنگار ایرنا در وین سخن می گفت، همچنین خبر داد كه اعضای اوپك در این جلسه در خصوص انتخاب دبیركل جدید به اجماع نرسیدند و قرار شد كه كمیته ای برای بررسی رزومه نامزدها تشكیل شود و به اعضا گزارش بدهد و احتمالا در جلسه بعدی اوپك در این خصوص تصمیم گرفته خواهد شد.

قاسمی جلسه امروز اوپك را كه حدود پنج ساعت پشت درهای بسته طول كشید، طولانی ولی با نتیجه خوب توصیف كرد و گفت: بدنبال ایجاد هماهنگی ها بین اعضای اوپك در اجلاس قبلی كه ریاست كنفرانس را ایران برعهده داشت ، اعضای اوپك در جلسه امروز به سقف توافق شده قبلی در آن اجلاس كه 30 میلیون بشكه در روز بود بازگشت.

وزیر نفت ایران با اشاره به اینكه قیمت نفت به عرضه و تقاضا بستگی دارد ، خاطرنشان كرد كه 100 تا 120 دلار قیمت واقعی نفت است و در جلسه امروز قرار شد كه اگر قیمت پایین تر از این شد اوپك جلسه اضطراری تشكیل دهد.

قاسمی یادآور شد كه با تعیین سقف 30 میلیون بشكه در روز و كاهش بخش اضافی تولید نفت اوپك، قیمت ها منطقی خواهد شد.

وزیر نفت ایران در پاسخ به این سوال كه آیا شما فكر می كنید اتحادیه اروپا نفت ایران را تحریم نكند، گفت: امیدوارم كه تحریم را انجام ندهند ؛ ولی در صورت اعمال تحریم، اگرچه ممكن است ما هم به زحمت بیفتیم ولی زحمت زیادی نیز برای كشورهای وارد كننده نفت ایجاد می شود.

قاسمی در ادامه این گفت و گو در خصوص موكول شدن انتخاب دبیركل جدید اوپك به جلسه آتی این سازمان گفت: چهار كشور ایران، عراق، عربستان و اكوادور در جلسه امروز از كاندیداهای خود دفاع كردند و در این میان كاندیدای ایران رزومه خیلی خوبی داشت.

گفتنی است جمهوری اسلامی ایران غلامحسین نوذری وزیر اسبق نفت را برای نامزدی پست دبیركلی اوپك معرفی كرده است.

وزیر نفت گفت: اعضای اوپك در این جلسه در خصوص انتخاب دبیركل جدید به اجماع نرسیدند و قرار شد كه كمیته ای برای بررسی رزومه نامزدها تشكیل شود و به اعضا گزارش بدهد و احتمالا در جلسه بعدی اوپك در این خصوص تصمیم گرفته خواهد شد.

وزیر نفت همچنین در خصوص تحریم ها علیه ایران تصریح كرد كه این تحریم ها به یك فرصت برای بروز توانایی های ایران تبدیل شده است.

وی افزود: در حالی كه ما در گذشته سالانه 10 میلیارد دلار فرآورده بنزین و نفت گاز(گازوییل) وارد می كردیم امسال 10 میلیارد دلار فرآورده صادر كردیم كه این نتیجه خوب تحریم هاست.

وزیر نفت ایران در این خصوص یادآور شد كه ایران پارسال به رغم تحریم ها، روزانه 400 میلیون متر مكعب گاز تولید می كرد كه این رقم امسال به 620 میلیون متر مكعب در روز رسید و در دو سال آینده این میزان به 900 میلیون متر مكعب در روز خواهد رسید.

قاسمی همچنین خبر داد كه میزان تولید روزانه گاز ایران در پنج سال آینده به یك میلیارد و 400 میلیون متر مكعب خواهد رسید.

قاسمی همچنین گفت: ایران به رغم تحریم ها، در حال تبدیل شدن به صادر كننده تجهیزات نفتی است.

وی توضیح داد: پیش از این شركت های خارجی زیادی برای توسعه صنعت نفت، در ایران بودند و ایران نیز بخشی از درآمد خود را صرف واردات تجهیزات می كرد اما امروز هیچ شركت خارجی در ایران وجود ندارد و ایران به صادركننده تجهیزات نفتی تبدیل شده است.

قاسمی با بیان اینكه 'همه تجهیزات را خودمان می سازیم و همه پیمانكاران ایرانی هستند'، این سوال را مطرح كرد كه حال با این اوصاف، از تحریم ها چه كسی بیشتر ضرر كرده است؟

اروپام 1344





:: برچسب‌ها: آبی , سبز , معماری ,
:: بازدید از این مطلب : 424
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: