فرهنگ استفاده از امكانات دولتی
نوشته شده توسط : iyem

اگر مبلغي از مخارج دولت، عبارت از تغییر دكوراسیون اتاق مدیر كل و معاون وزیر و وزیر و فلان مسوول قضائی و فلان مسوول در بخش هاي گوناگون دیگر باشد، این جرم و خطاست.

اگر یكي از مخارج دولت این باشد كه فلان تعداد ماشین جدید بیاوریم و بین دستگاه‏ها تقسیم بكنیم، ما حق نداریم این را جزو مخارج دولت حساب كنیم و به حساب آن از سوبسید مردم بزنیم. نه، این خلاف است. براي این كارها حد بگذارید.

دستگاه‏ها باید بخشنامه كنند و در مورد این تغییر دكوراسیون‏ها و تغییر خانه‏ها و خرج هاي اضافي حدي معین بكنند. من نمي‏گویم مثل بعضي از تندروها باشیم كه مي‏گویند در مسجد بنشینیم و وزارت كنیم. نه، در مسجد نمي‏شود.

وزارت كردن، یك ساختمان و چهار تا اتاق و تعدادي مسوول و یك مقدار هم بالاخره امكانات براي زندگي آن آقایي كه مي‏خواهد خدمت بكند، مي‏خواهد اما باید در حدي باشد.

گاهي از جاهایي، گزارش هاي نومیدكننده‏یي مي‏رسد و در برخي موارد انسان واقعا عرق شرم بر پیشانیش مي‏نشیند، رعایت كنید.

سوال مي‏كنیم كه چرا ماشین لوكس و نو و مدل بالا؟ مي‏گویند كه اشكال امنیتي داریم! چه اشكال امنیتي؟! آقایان مسوول در شوراي امنیت كشور یا جاهاي دیگر، بنشینند معین كنند و مساله را در جایي ببرند. من هم اگر باید دخالت كنم، بگویید در جایي دخالت كنم. این چه وضعي است كه همین‏طور بي‏حساب و كتاب جلوي هر وزارتخانه و اداره اي، دهها ماشین به رنگ هاي گوناگون متعلق به مسوولانِ آنجا به چشم مي‏خورد؟! چه كسي چنین چیزي را گفته است؟

گزارش آمده كه روحاني عقیدتي، سیاسي در یكي از دستگاه‏ها، خودش ماشین دارد ولي ماشین دولتي سوار مي‏شود! من نوشتم كه حق ندارد این كار را بكند. براي من جواب آمد كه این كار رویه است و همه مي‏كنند! این آقا خودش یك ماشین دارد، كه براي خودش لازم است. یكي هم خانمش دارد و نمي‏شود كه خانمش از این ماشین استفاده كند! عجب! این چه حرفي است؟

من الان اعلام مي‏كنم و قبلا هم نوشتم و این را گفتم كه آن وقتي‏ كه آقایان امكانات شخصي دارند، حق ندارند از امكانات دولتي استفاده بكنند. اگر ماشین دارید، آن را سوار شوید و به وزارتخانه و محل كارتان بیایید، ماشین دولتي یعني چه؟ و اللّه اگر من از طرف مردم مورد ملامت قرار نمي‏گرفتم كه مرتب ملاحظه جهات امنیتي را توصیه مي‏كنند، بنده با ماشین پیكان بیرون مي‏آمدم.

به حد ضرورت اكتفا كنید و اندازه نگه دارید. این‏ها ما را از مردم دور مي‏كند، روحانیون را از مردم دور مي‏كند. روحانیون، به تقوا و ورع و بي‏اعتنایي به دنیا در چشم ها شیرین شدند. بدون ورع و بدون دور انداختن دنیا، نمي‏شود در چشم ها شیرین ماند. مردم رودربایستي ندارند؛ خدا هم با كسي رودربایستي ندارد.

* از بیانات رهبر انقلاب در دیدار با مسوولان و كارگزاران نظام ( بیست و سوم مرداد 1370)

فراهنگ**1003**





:: برچسب‌ها: کالیفرنیا , سیاه ,
:: بازدید از این مطلب : 390
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: