اسكان موقت زنان معتاد و پرخطر پس از ترك مواد مخدر در بهزیستی
نوشته شده توسط : iyem

'نرجس بختیار خلج' روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: البته تا امروز مركز جامع و كاملی برای اسكان دائم زنان معتاد بهبود یافته كه از خانواده طرد شده اند در كشور احداث نشده است.

وی ادامه داد: در بیشتر مواقع، هنگامی كه یك زن گرفتار پدیده خانمان سوز اعتیاد می شود دیگر جایی در خانواده نخواهد داشت.

بختیارخلج گفت : از سوی دیگر ، ‌جامعه هم نگاه و دیدگاه مطلوبی را در مورد این افراد ندارد و در نتیجه آنان با مشكلات عدیده ای مواجه می شوند.

این مسوول در سازمان بهزیستی با بیان اینكه این افراد پس از ترك مواد مخدر در جامعه هم رها نمی شوند،‌گفت:‌بیشتر زنان معتاد بی خانمان هستند و پس از ترك هم امكان بازگشت به درون خانواده را ندارند.

مشاور رییس سازمان بهزیستی در امور زنان و خانواده با بیان اینكه این قشر از جامعه بعد از ترخیص از كمپ های ترك اعتیاد بدون سرپناه و اشتغال هستند، گفـت: آنها بعد از جداشدن از كمپ های ترك اعتیاد نمی توانند شب را در پارك ها سپری كنند و به همین دلیل دوباره به سمت مواد مخدر گرایش پیدا می كنند.

بختیارخلج،بی پولی را از عوامل دیگر برگشت مجدد این زنان به مصرف مواد مخدر عنوان كرد و گفت: باید تدبیر اساسی برای اشتغال و سرپناه زنان در گروه های پرخطر و معتاد بعد از بیرون آمدن از كمپ های ترك اعتیاد اندیشیده شود.

وی تاكید كرد: مدت دوام این افراد برای ترك در صورت نداشتن خانه و اشتغال بسیار كوتاه است و در بعضی موارد آنها بلافاصله به مصرف مجدد مواد مخدر روی می آورند.

مشاور رییس سازمان بهزیستی در امور زنان و خانواده با اشاره به اینكه سازمان بهزیستی به تنهایی موظف به ساماندهی وضعیت این زنان نیست، گفت: سازمان فنی و حرفه ای و مراجع قضایی در مورد كاهش آسیب های اجتماعی بویژه اعتیاد نیز باید در این مسایل ورود كنند.

وی گفت: ما باید بپذیریم كه اعتیاد هم یك آسیب اجتماعی است و تنها مختص به مردان نیست و متاسفانه در شرایط كنونی زنان هم با این پدیده خطرناك دست و پنجه نرم می كنند.

اجتمام**9134 ** 1568





:: برچسب‌ها: روز تعطیل ,
:: بازدید از این مطلب : 198
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 3 مرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: