مقام ارشد جنبش امل لبنان: اعراب مقابل ایران حرفی برای گفتن ندارند
نوشته شده توسط : iyem

شیخ 'حصن مصری' معاون رییس دفتر سیاسی جنبش امل لبنان روز دوشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا در بیروت با تاكید بر اینكه ایران با وجود تمام فشارهای اعمال شده همچنان بر سر مواضع خود در خصوص تمام مسایل منطقه ای استوار مانده است

این سیاستمدار لبنانی با اشاره به انتخاب 'محمد مرسی' به عنوان اولین رییس جمهوری پس از انقلاب مصر، گفت: این امر می تواند زمینه یی برای از سرگیری روابط طبیعی میان ایران و مصر باشد و دولتمردان مصری هم اكنون در مقابل امتحانی سخت در این خصوص قرار دارند.

نایب رییس دفتر سیاسی جنبش امل لبنان با تاكید بر اینكه از سرگیری روابط اقتصادی، تجاری و سیاسی میان دو كشور ایران و مصر بسیار ضروری بوده و در راستای منافع دو ملت است، اظهار داشت: مصر به عنوان بزرگترین و مهم ترین كشور عربی باید مصلحت و منافع خود را بشناسد و با ایران كه بزرگترین قدرت منطقه ایست، روابط خود را از سر بگیرد.

مصری با اشاره به فشارها و تحریم های اعمال شده علیه ایران، گفت: این امور به دلیل مواضع راسخ مقامات جمهوری اسلامی و ایستادگی در خط مقاومت و مقابله با طرح های آمریكایی - صهیونیستی در منطقه است.

وی ایران را یكی از مهم ترین اركان اساسی منطقه كه تاثیرات بسیار زیادی بر خاورمیانه دارد، دانست و گفت: برای ایران رشد ملت های منطقه و رسیدن آنها به سطحی درخور توجه بسیار مهم بوده تا این ملت ها بتوانند در سطح جهانی حرفی برای گفتن داشته باشند.

مصری با اشاره به اینكه آمریكا با وجود ایران منافع خود را در منطقه از همان آغازین روزهای پیروزی انقلاب اسلامی، در معرض خطر دیده است، افزود: ایران با وجود تلاش های آمریكایی ها به منظور تحت فشار قرار دادن این كشور، موفق شده است كه در راه خودكفایی قدم بردارد و مایحتاج اصلی خود را در داخل كشور تولید كند.

وی با اشاره به اینكه مهم ترین موفقیت ایران در این زمینه خودكفایی كامل در زمینه تولید انرژی با آخرین تكنولوژی روز است، گفت: ملت ایران ملتی كاملا سرزنده بوده و اثبات كرده است كه هیچ قدرتی در جهان نمی تواند جلو خواست های آن را بگیرد و توانسته زیر سایه انقلاب بزرگ خود و رهبری حكیمانه این كشور با وجود تمام تحریم ها به آنچه كه می خواهد دست یابد.

این مسئول ارشد جنبش امل با تاكید بر اینكه رهبری انقلاب اسلامی غیر از خداوند متعال از هیچ كس دیگر هراسی ندارد، گفت: هیچ عقب نشینی در كار ایران نیست و در نتیجه تمام فشار ها و تحرم ها، این كشور را ضعیف نساخته و بر ملت صبور ایران تاثیری نخواهد داشت.

وی نقش ایران را در منطقه نقشی محوری و اساسی در تمام مسایل مهم منطقه ای دانست و گفت: به ویژه در خصوص مساله مبارزه با رژیم صهیونیستی و موضوع فلسطین، ایران طلیعه دار تمام كشورها در این زمینه بوده، در حالی كه اكثر كشورهای عربی از نقش خود بر سر میز مذاكره با اسراییل عقب نشسته اند.

این سیاستمدار لبنانی خروج آمریكایی ها را از عراق به دلیل قدرت ایران دانست و گفت: آمریكا از عراق خارج شد، چرا كه از درگیری خونبار با ایران می ترسید و برای جلوگیری از هرگونه برخورد با ایران نیروهای خود را از عراق بیرون برد.

وی با اشاره به اینكه آمریكایی ها پیوسته مقامات رژیم صهیونیستی را نصیحت می كنند كه از مقابله با ایران بپرهیزند، ادامه داد: ایران به هیچ وجه مقابل هرگونه تعرض به تمامیت ارضی خود سكوت نخواهد كرد.

خاورم**2024**1030





:: برچسب‌ها: اسپانیا , نیویورک , سان فرانسیسکو ,
:: بازدید از این مطلب : 237
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 3 مرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: