نوشته شده توسط : iyem

به گزارش ایرنا، منابع خبری ازبكستان روز پنجشنبه نوشتند: این همایش با حضور' تورسون علی قوزییف' وزیر امور فرهنگ و ورزش ازبكستان و 'آنیتا نیرودی' رییس نمایندگی برنامه توسعه سازمان ملل و 'خورخه اسپینال' رییس نمایندگی سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی این سازمان افتتاح شد.

میراث فرهنگی غیرمادی در درك و تبلیغ تنوع فرهنگی و خلاقیت بشری نقش بزرگی ایفا می كند.

براساس این گزارش، در سال 2003 میلادی همایش اصلی سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل مقاوله نامه حمایت از میراث فرهنگی غیرمادی را تصویب كرد و این مقاوله نامه در سال 2006 اعتبار قانونی پیدا كرده است.

'رستم بیك عبدالله یف'دكتر هنرشناس در این همایش گفت: هم اكنون چهار واحد فرهنگی اعم از فضای فرهنگی 'بایسون و نوروز' و همچنین 'شش مقام' و 'كته اشوله' (آهنگ بزرگ) به عنوان ارزش های میراث فرهنگی غیرمادی ازبكستان محسوب می شوند.

مفهوم میراث فرهنگی مادی و غیرمادی در قانون كشور ازبكستان 'در مورد حمایت از میراث فرهنگی' در سال 2009 میلادی ثبت شده است و براساس آن در سال 2010 میلادی برنامه دولتی ده ساله حمایت، نگهداری، تبلیغ و بهره برداری از تاسیسات میراث غیرمادی در سال های 2010 و 2020 میلادی به تصویب رسیده است.

فهرست ارزش های میراث فرهنگی غیرمادی كه طی هزارها سال ایجاد شده هم اكنون در چارچوب این برنامه و توسط سازمان های دولتی و اجتماعی بزرگ تهیه می شود.

آساق**ش.ع**1558





:: برچسب‌ها: فیلم , هنر , آب ,
:: بازدید از این مطلب : 230
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 15 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: